We Know Digital Marketing

Werkwijze

Wij doen waar wij energie van krijgen en geloven dat jij ook energie moet krijgen van onze samenwerking. Bekijk hieronder hoe onze werkwijze eruitziet.

Voortraject

De eerste kennismaking doen we fysiek. Want laten we eerlijk zijn, het bespreken van je wensen en uitdagingen gaat toch makkelijker als je aan tafel zit met een goed kop koffie. Wil je toch liever een digitale intakegesprek dan kun je deze hier inplannen.


Als helder is waar de uitdagingen liggen wordt een voorstel gemaakt met daarin onder andere de aanleiding, aanpak, werkwijze, benodigde investering. Omdat wij werken met abonnementen zijn wij heel transparant en what you see is what you get. 

Fase 1 - Strategie

Omdat wij werken met een full-funnel aanpak, starten wij altijd met een goede deep dive om inzicht te krijgen in verschillende elementen als:

  • Doelgroep - Het kennen van je doelgroep is erg belangrijk. Je wilt weten wat de interesses zijn en daar je boodschap op aanpassen. Ook het bepalen van de kanalen die je in wilt zetten is hier erg van afhankelijk. Waarom aan de slag gaan met Instagram als je (potentiële) klanten hier weinig gebruik van maken!

  • USP's - Door goed in kaart te brengen wat jouw Unique Selling Points zijn (jouw onderscheidene vermogen ten opzichte van andere) kun jij straks een heldere boodschap neerzetten om te laten zien waarom jouw product of dienst de juiste keuze is.

  • Customer journey - Na het inzichtelijk maken wie je wilt bereiken met welke boodschap is het tijd om stil te staan bij de verschillende stappen van klantreis. Dit zorgt voor inzicht in de verschillende fases waar jouw potentiële klant doorheen gaat.


  • Growth funnel (KPI’s & Targets) - Meten is weten. Maar als je niet helder hebt wat je doelen zijn en aan welke knoppen je kunt draaien om groei te realiseren dan wordt het wel heel lastig om inzichtelijk te maken wat de impact is van alle inspanningen. 

Fase 2 - Opzet

Na een goede deep dive is het tijd om aan de slag te gaan het verkrijgen van toegang tot de benodigde systemen zodat wij een opzet kunnen maken voor campagnes of reeds bestaande campagnes kunnen optimaliseren.


Ook kijken wij naar meetbaarheid en zo nodig richten wij dit in. Want zonder inzicht is optimaliseren niet mogelijk. Tot slot gaan we aan de slag om de verschillende stappen van de growth funnel te vertalen naar een goed dashboard die wij in de optimalisatie fase gebruiken om regelmatig mee in te checken. 

Fase 3 - Doorlopend optimaliseren 

Nadat we alles goed hebben opgezet gaan we over op de doorlopende samenwerking waarbij we (twee-)wekelijks een digitale check-in doen. Tijdens deze check-in staan we stil bij wat we de afgelopen periode hebben gedaan en bespreken we de resultaten.


Tijdens dit moment staan we ook stil bij waar we mee aan de slag gaan. Wij geloven in een goede samenwerking met onze partners dus vinden het belangrijk om het dialoog te voeren.  


Ook checken wij regelmatig in op de samenwerking en of deze naar wens is. Wij hanteren een contract van zes maanden waarna het maandelijks opzegbaar is. Wij geloven niet in lange contracten waarbij wij onze klanten dwingen om bij ons te blijven.


Wij geloven echt in een SAMENwerking. Als het niet werkt, dan werkt het niet! Wie wilt nou samenwerken als er geen vertrouwen meer is. 

Wil jij meer weten over de samenwerkingsmogelijkheden? Bekijk onze abonnementen of diensten. Je kunt ook direct een gratis intakegesprek inplannen.

unsplash